Frågan ställs varenda dag. Människor pratar med varandra, refererar och rekommenderar varandra saker. Vad har du som gör att människor vill rekommendera ditt företag till sina vänner, kollegor och samarbetspartners? Vet du vilken nivå i medvetandet hos människor ditt företag har? Det ska vi kolla idag.
Nå, vad säger kunderna till varandra om ditt företag idag?
Det finns fyra nivåer och vi går från lågt till högt:
Nivå 1
De är arga och gillar inte ditt företag. När de får chansen pratar de med sina vänner om det. En stor skandal skapar sånt här (Skandia-skandalen etc.)
Nivå 2
Folk använder din produkt men har inget särskilt att säga om den. Det är inget spännande här, bara något man använder. Det här är nivån som de flesta företag befinner sig på.
Nivå 3
Här har folk bra saker att säga om de blir tillfrågade och det sträcker sig ända till att folk spontant tar upp ditt företag som ett bra exempel. De berättar konkreta saker för varandra. Andra tycker att ditt företag är så bra att de faktiskt försöker påverka människor att bli kunder där.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Nivå 4
Det här är nivån för den senaste boken, restaurangen eller filmen. Folk frågar andra aktivt om de använder din produkt – folk i media, experter diskuterar produkten/tjänsten. Här är det viktigt att möta människors förväntningar mer än något annat. En bra nivå om du kan hålla den – farlig eftersom det är lätt att halka ur den och försvinna ner till nivå 2 snabbt.
För att nå nivå 1 eller 4 måste du göra det förvånande, korkade, extraordinära överraskande, bisarra, idiotiska, fantastiska, underbara. Vi människor har inte energi att prata om det ordinära. Det måste vara ovanligt bra eller ovanligt dåligt för att man ska vilja prata om det. Om någon är arg på dig kommer de att berätta det för alla som orkar lyssna så länge de är arga. Om vi bara tycker något är okej har vi bättre saker att prata om, vanligtvis om andra vi är arga på ;-)
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊