
Nu börjar till och med några av näringslivstidningarna fatta det här med internet utan att flumma runt i ett makroperspektiv.
De har upptäckt att det verkar vara viktigt att bli nummer 1 på Google. Men det viktigaste har de tyvärr inte förstått, nämligen att en förstaplacering hos Google inte automatiskt är nyckeln till kungariket och alla pengar. För om du inte bryr dig om den som kommer till sajten - vad är då meningen med att vara nummer 1?
Allvarligt talat.
Om du har en sajt som inte talar till besökaren direkt, vad kan du förvänta dig då? Det är nämligen inte särskilt svårt att få massor av besökare till en sida men om de inte gillar dig och ditt erbjudande då händer det inget i alla fall. Det är ju människor och inte vidöppna plånböcker som surfar runt där ute.
Och förlåt om jag blir övertydlig nu men...
...Vilken sajt får du störst förtroende (förtroende är sååååå viktigt för din kund på nätet) för:
1. En som har e-postadresser direkt till medarbetarna eller en som har en samlad, typ info@foretaget.se?
2. En som har telefonnummer och adress utskrivet på varje sida eller en som inte har det?
3. En som har bilder på personalen, kanske kontoret eller en som har glassiga arkivbilder på affärssituationer?
4. En som känns dynamisk i innehållet eller en där innehållet kan ha stått i år?
5. En som brytt sig om att skriva riktiga texter med innehåll som hjälper dig fatta smarta beslut.

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
6. En som bjuder på kunskap eller en som desperat kräver att du kontaktar dem för mer information.
Vad jag vill säga är att du ska fortsätta göra som du gör utanför internet. Ta hand om dina kunder. Var vänlig. Ge bort av din kunskap. Var en vän, din kunds bästa resurs. Ett proffs.
Hör du hur det prasslar i kassan?
Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.
"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna
Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊