Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Påverka hur andra ser på ditt varumärke - 8 tips




Har du bestämt dig för vad ditt varumärke ska stå för? Många är snabba att sätta etiketter på saker så varför inte göra ditt bästa för att få människor att se ditt företag så som du vill att de ska se på det. Vad ska DU göra för att folk ska uppfatta ditt varumärke på rätt sätt? Här kommer åtta tips som kan hjälpa dig på vägen.
Har du bestämt dig för vad ditt varumärke ska stå för? Eller vad du ska göra för att folk ska uppfatta det på rätt sätt? Här kommer åtta tips som kan hjälpa dig på vägen.

1. Du eller ditt företag?
Är du egenföretagare - fundera på om varumärket är DU eller DITT Företag. Ditt varumärke är en kombination av vem du = företaget är, vem du/det vill och vad folk tror att du/företaget står för.

2. Förmedla rätt känsla
Det viktigaste för varumärket är den känsla som du och företaget förmedlar till kunderna. Varumärket är inte bara din logo, företagets färger, hemsida och så vidare. Men du kan och bör använda dig av dessa komponenter, enhetligt och konsekvent, för att inte skapa förvirring om vad du står för.
Om du har en flora av olika utseende på ditt material kan det vara dags att uppdatera logga och lansera ditt företag på nytt. Lägg då gärna till en ny slogan som förstärker ditt varumärke och kortfattar berättar vilka fördelar kunden får.

Hjärngympa för seniorer❤️

Vår mest populära bok just nu

🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘


Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...


3. Utveckla varumärket
Sätt av tid för att kontinuerligt arbeta med utveckling av ditt varumärke. Det kan vara att skriva pressmeddelanden och artiklar, nätverka, sprida ditt budskap genom nyhetsbrev, bloggande, gästbloggande, sociala medier – välj några kanaler där du vet att du kan vara ihållig och lägg minst 30 minuter om dagen på detta arbete.

4. Skapa en policy

Gör en policy för hur du arbetar. Och se till att alla dina rutiner stöder ditt varumärke.

5. Struktur för bloggen
Om du bloggar, sätt av någon timme i månaden för att brainstorma om nya ämnen att skriva om och använd en ”editorial calendar” (finns som plugin till wordpress) för att skapa kontinuitet. Det ger ett mer enhetligt intryck än enbart spontanbloggande och stärker ditt varumärke.

6. Skapa ett begär

Skapa ett nyhetsbrev som innehåller så mycket av värde för kunderna att de längtar efter nästa. 80 procent ge, 20 procent be (=sälja) är nyckeln.

7. Ta hjälp av kunder
Gå igenom din kundlista och identifiera dina största fans. Fundera på vad kan du göra för dem för att de ska hjälpa till att förstärka ditt varumärke? Om de älskar dig kommer de att prata om dig.

8. Skydda dig
Skydda ditt varumärke hos PRV och genom att boka upp domännamn och namn i alla sociala medier. För det senare ärNamecheck.com är en god hjälp.

Ann Ljungberg | www.annljungberg.se
ann@annljungberg.se




76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se