Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Få besökarna att lita på dig och börja handla


Dags att påminna om ett begrepp som heter MWR (Most wanted response). Vad är det du vill att dina besökare ska göra på din sajt innan de går därifrån. Vilket är ditt mål? Vilken är din dröm? Är det att de ska köpa något? Ladda ner något? Ska de ta telefonen och ringa dig och boka ett möte?


Vilket mål du än har så måste du bygga sidorna efter principen MWR? Det kommer inte hända så mycket annars. Säljer du saker måste du bestämma dig för att leda besökaren mot en handling. Vägen dit kan gå genom rik information, men det är dit besökarna ska. Och vi som besöker dig vill ha det så här. Vi vill hitta fram till köpet/handlingen - oftast är det därför vi är där.

Som flitig surfare och köpare av nästan allt på nätet blir jag lika förvånad varje dag över hur svårt många sajter gör handlingsprocessen för mig. Om jag inte får alla svar om en produkt finns det bara en info@-adress att fråga och inga telefonnummer att ringa. En del begär för mycket information om mig (eftersom tekniker älskar att göra fomulär) när det räcker med namn och adress. Andra gömmer kassorna eller placerar dem fem klick bort och krånglar till det. Många ger ingen information om vad som händer ifall jag inte är nöjd.

Och en viktig sak - Få visar personalen på bild - jag tycker att det är viktigt eftersom det känns som att de går i god för att jag kan lita på dem. Det är så nära jag kan komma att få personlig kontakt med säljaren på nätet.

Den första hemligheten med att skapa köp är att bygga sidorna för dina bästa vänner, inte för någon stor anonym grupp av konsumenter "där ute". Den andra hemligheten är att förstå att det är en (1) person (inte en stor grupp anonyma konsumenter) i taget som kommer in på sidorna och bygga sidorna efter det.
Den tredje hemligheten är att prata om den som kommer in på sidorna, inte om dig och om hur bra du
anser att du är.


Så, bygg sidorna och tänk på ditt MWR - innan dina konkurrenter börjar göra det.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Ego Förlag är ett dotterbolag till Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se